21. Januar 2017.

Савет за отварање онлајн продаје или: Може Бити Само Један

Савет Спортизма Приликом отварања онлајн продаје

Идемо редом. Добили сте идеју за онлајн продајом какве до сада нема у Србији и решили да будете пионири у томе. Немате новца, али желите да продајете робу. Двојица од десет класичних увозника (или препродаваца) те робе ће пристати на то. Имали сте среће. Говоре вам да немате трошкова, а тешко их је уверити да иза вас стоји огромно знање и труд, али и читав тим од 5-10 људи факултетски образованих стручњака чија плата на неком другом месту није испод 1000€.

Прошло је то некако. Дали су вам да продајете робу из њихових магацина са мишљу да ионако нећете успети. Дају вам да радите са минималним маржама са којима ни једна фирма не би опстала на тржишту. Почињете са радом и креће вам одлично! Све сте изненадили својим прометима! Година за годином је све боља и боља. Чак сте својим захтевима технолошки унапредили добављаче за светлосну годину (раније су све обављали фиксним или мобилним телефонима).
Покренули сте ствар са мртве тачке у својој земљи, показали сте да смо равноправни или бољи од света. Ваше фотографије, видеи и идеје изгледају савршено. Показали сте шта значи бити инжењер!


Али.Примећују да вам добро иде и ваши добављачи и њихови конкуренти. Испрва ће покушати да направе своју причу, па када схвате да онлајн продаја није само један човек који "нешто чачка на рачунару" почињу да улажу стотине хиљада евра не би ли вас стигли. Не успева им, одмакли сте подоста, почињу да потпуно копирају ваш пословни процес, начин рада, чак и фотографије и дизајн сајта.

Прошло је неколико година и успоставили су какву-такву онлајн продају, дуго фингирају ниже цене од вас како бисте што пре пропали...али има један проблем - ви сте и даље ту! Присутни на тржишту, немате богатство иза себе али бодете очи добрим идејама, нервирате сталним иновацијама па купци и даље мисле да су ваши конкуренти неке старе чике које не брину много о угодности својих купаца. И шта је њихов следећи корак? Забрањују вам продају робе коју купујете од њих. Ту се завршава ваша прича. Може им се - јер ви сте "само" Интернет продавац, један "човек за рачунаром који тамо нешто кликће и лако зарађује новац".

Савет

Онлајн продаја јесте добар почетак али не часите часа: отворите радњу чим се за то укаже прилика. Онлајн продаја је само један канал продаје, али физичка продавница никада није изгубила примат. Док ово пишемо онлајн продаја у САД-у узима само 7% укупне продаје, а од тога чак 52% припада Амазону. Онлајн игра има тенденцију да постане "може бити само један". Отворите радњу, није толико битна локација - доћи ће купци до вас ако им требате.
Радња ће вам омогућити веће промете и једног дана куповину робе унапред.

Још бољи савет

Оснујте свој бренд. Искористите новац који добијате продајом туђих брендова да направите свој мали бренд и тиме постигнете независност. Не одустајте од старог посла али гајите своју причу и постаните креатор своје будућности уместо само обичан трговац. Верујте, велика је разлика између трговаца и осталих. Трговци не цене производ, време утрошено у њега и квалитет - већ га само продају. Направите своју производњу. Постаните газда. Постаните креатор своје будућности. Таква нек нам буде и држава.

Спортизмо се извукао али други нису. Научите нешто из овога.

Аутор: Миљан Шекарић (директор Спортизма)